Cele Programu Solidna Firma
- Propagowanie zasad etyki, takich jak: rzetelność, uczciwość i terminowość w kontaktach między partnerami gospodarczymi.
- Promowanie najlepszych firm jako partnerów dla: konsumentów, podmiotów gospodarczych, pracowników oraz instytucji państwowych.
- Tworzenie świadomości o współodpowiedzialności za środowisko naturalne; propagowanie działań proekologicznych i prospołecznych.
- Promowanie firm przestrzegających praw konsumenta, konstytucji biznesu, CSR i zasad wolnej konkurencji.
Istota Programu Solidna Firma
Program Gospodarczo-Konsumencki Solidna Firma to system oceny i weryfikacji przedsiębiorstw przez ekspertów, konsumentów i partnerów gospodarczych. Proces certyfikacji rozpoczyna się od dobrowolnego poddania się przez przedsiębiorców zewnętrznej uproszczonej analizie, a kończy uzyskaniem prestiżowego tytułu Solidnej Firmy.
Warunki uczestnictwa w Programie
Podstawowym warunkiem uczestnictwa firmy w Programie jest prowadzenie działalności od co najmniej roku. Przez ten czas przedsiębiorstwo powinny cechować:
- terminowe rozliczenia z kontrahentami i pracownikami;
- terminowe regulowanie płatności z tytułu podatków, ceł, należności wobec ZUS, opłat leasingowych i należności kredytowych;
- brak wyroków zasądzających w sprawach o nieuregulowane należności;
- przestrzeganie prawa pracy oraz zasad BHP;
- przestrzeganie praw konsumenta i terminowe wywiązywanie się ze zobowiązań reklamacyjnych.
Szczegółowe warunki uczestnictwa zawiera Regulamin Programu.